C C C C A+ A A- X

Архив

ОБЯВЛЕНИЕ

 Районен съд – Малко Търново, на основание Заповед № 14 от 26 февруари 2021 г. на и.ф. Административен ръководител, Председател на Районен съд – Малко Търново, обявява конкурс за заемане на 2 (две) щатни бройки за длъжностите, както следва:

  • 1 (една) щатна бройка за длъжността „Съдебен секретар при условията на чл. 67, ал.1, т.1 от Кодекса на труда (за неопределено време)
  • 1 (една) щатна бройкаи за длъжността „Съдебен деловодител“, при условията на чл. 67, ал. 1, т. 1 от Кодекса на труда (за неопределено време)

 

  1. Описание на длъжностите:

Съдебният секретар изпълнява дейностите, съгласно чл. 55 от Правилника за администрацията в съдилищата, а именно: Подготвя делата за разглеждане в открито съдебно заседание. Съставя протоколи за откритите съдебни заседания, като под диктовка на съдията записва информация по време на заседанието, свързана с процесуалните действия на съда и страните по делото. Изпълнява разпорежданията на съда, постановени в открити, закрити и разпоредителни заседания, свързани с уведомяване на участниците в съдебния процес, съставяне на документи за изплащане на възнаграждения на вещи лица, съдебни заседатели и изготвяне на изпълнителни листове по образец.

Съдебният деловодител изпълнява дейностите, съгласно чл. 38 от Правилника за администрацията в съдилищата, а именно: Обработва образуваните и разпределени на съдията- докладчик входящи документи и придвижва първоинстанционните граждански и наказателни дела. Прилага новопостъпили документи, подрежда и номерира документите към делата. Обработва влезлите в сила окончателни съдебни актове

Извършва справки по делата. Издава свидетелства за съдимост, справки за съдимост, вписва бюлетините за съдимост и отговаря на запитвания за съдимост. Съхранява и отговаря за бюлетините за съдимост на съдените лица. Съхранява веществените доказателства, получени по делата и изпълнява свързаните с тях разпореждания на съда.

  1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове и в Класификатора на длъжностите в администрацията на съдилищата за длъжностите „Съдебен секретар“ и „Съдебен деловодител“, на които кандидатите следва да отговарят:
  2. Общи минимални изисквания към кандидатите и за двете длъжности.

1.1.     Вид и равнище на образование - минимална степен на завършено образование - „Средно образование“.

1.2.     Трудов стаж - за заемането и на двете длъжности НЕ СЕ изисква наличие на трудов стаж/професионален опит.

1.3.     Да отговарят на изискванията на чл. 340а, ал. 1 от Закона за съдебната власт, а именно: да е български гражданин, гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария; да е навършило пълнолетие; да не е поставено под запрещение; да не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер; да не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност, да отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност.

1.4 Да отговарят на условията на чл. 340а, ал. 2 от Закона за съдебната власт, във връзка чл. 107а, ал. 1 от Кодекса на труда, които обстоятелства лицата, избрани, в резултат на конкурсната процедура, декларират преди сключване на трудовия договор с тях.

  1. Специфични изисквания, на които кандидатите следва да отговарят:

За длъжността „Съдебен секретар“:

2.1.     Отлична компютърна грамотност, висока бързина на писане, умения за работа с приложения на MS Office, умения за ползване на правно-информационни системи.

2.2.     Отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация, умения за съставяне на административни документи.

2.3.     Лични качества - експедитивност и организираност, комуникативност, способност за работа в екип, оперативност, инициативност, способност за работа под напрежение, лоялност, дискретност, прецизност.

2.4.     Познаване на Закона за съдебната власт, Правилника за администрацията в съдилищата.

За длъжността „Съдебен деловодител“:

2.1.    Много добра компютърна грамотност - умения за работа с приложения на MS Office, правно-информационни системи, информационни бази данни.

2.2.   Умения за съставяне на документи, познаване на правилата за документооборот. Умения за работа с офис техника и оборудване.

2.3.   Лични качества - умения за работа в екип, отлични комуникативни способности, способност за работа с граждани, способност за работа в екип, отлични организационни умения, способност за работа под стрес, умения за справяне с конфликтни ситуации, лоялност, дискретност, прецизност.

2.4.   Познаване на Закона за съдебната власт, Правилника за администрацията в съдилищата и процесуалните закони.

  1. Размер на основното трудово възнаграждение, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията по чл. 341 от ЗСВ.

Минималното основно трудово възнаграждение и за двете длъжности е 827.00 лева. На служителите се заплаща ежемесечно допълнително възнаграждение за ранг (минималният ранг за длъжността е V), с възнаграждение в размер на 25.00 лева, както и възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит.

III.    Начин на провеждане на конкурса и оценяване на кандидатите:

Конкурсът ще се проведе от комисия по допускане до конкурса и комисия по провеждане на конкурса, в състав, определен със заповед на Административния ръководител - Председател на Районен съд – Малко Търново. Комисиите заседават в пълен състав и вземат решения с обикновено мнозинство. За заседанията си комисиите водят протокол, който се подписва от всички членове. Конкурсната процедура включва два етапа, както следва:

Етап 1: Допускане на кандидатите до участие в конкурса.

На този етап се преценява пълнотата и редовността на представените документи от кандидатите, съответствието на кандидатите с минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността, както и спазването на реда, начина и срока за подаване на документи за участие в конкурса.

До втория етап на конкурса се допускат единствено кандидатите, които напълно отговарят на минималните и на специфичните изисквания за заемане на длъжностите.

Списъците с допуснатите и недопуснатите кандидати (както и основанията за недопускането им) ще се обявят на таблото на съда и на интернет страницата на съда, не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса. В списъка на допуснатите кандидати ще се посочат датата на провеждане на втория етап от конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от изнасянето на списъка, началният час и мястото на провеждане на втория етап.

Етап 2: Проверка на специфичните изисквания за заемане на длъжностите и събеседване.

Целта на втория етап за длъжностите „Съдебен секретар“ и „Съдебен деловодител“ е да се проверят компютърните умения на кандидатите, познанията им по стилистика, правопис, граматика, уменията им за съставяне на административни документи. За кандидатите за съдебен секретар ще се извърши проверка и на бързината на писане.

Вторият етап от конкурса ще включва диктовка/практическа задача/тест за установяване нивото на компютърните умения, уменията за съставяне на административни документи, нивото на владеене на български език, както и бързината на писане.

Чрез събеседването ще се оценят уменията за устно общуване, мотивацията за работа и специфичните изисквания за длъжността, както и да се проверят познанията на кандидатите по Закона за съдебната власт и Правилника за администрацията на съдилищата.

 

Оценяването на кандидатите във втория етап ще се извърши, в съответствие с изготвена от комисията и одобрена от Административния ръководител, Председател на Районен съд – Малко Търново методика за оценка.

 

  1. Необходими документи за участие в конкурса:
  2. Задължителни документи:
  • Заявление за кандидатстване за работа в Българската съдебна система (по образец);
  •    Автобиография (по образец);
  • Декларация от кандидата по чл.136 от Правилника за администрацията в съдилищата (по образец)
  • Декларация по чл. 107, ал. 1 от КТ във вр. с чл. 137 от Правилника за администрацията в съдилищата (по образец);
  • Копие от документи за придобити образователно-квалификационни степени, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността.

Важно: Кандидатите следва да представят задължително копие от документ за завършено средно образование, наличието на което се изисква за заемане и на двете длъжности.

  •    Копие от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж/професионалния опит;
  •    Медицинско свидетелство за постъпване на работа (в оригинал);
  • Медицинско удостоверение, издадено в резултат на извършен медицински преглед, че лицето не страда от психическо заболяване (в оригинал);
  • Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността, които кандидатът притежава и желае да представи.

От кандидатите не се изисква да представят свидетелство за съдимост, като същото ще бъде изискано служебно.

Представените копия следва да бъдат заверени от кандидата с текст „Вярно с оригинала“.

1.2. Препоръчителни документи:

  • Препоръки от предходни работодатели, независимо в каква област е работил кандидатът;
  • Мотивационно писмо.

Важно: В случай, че лицата кандидатстват за повече от една позиция е необходимо да представят само един комплект документи, като в заявлението за кандидатстване в образеца на декларация следва да посочат длъжностите, за които кандидатстват („Съдебен секретар“, „Съдебен деловодител“).

  1. Място и срок на подаване на документите. Документи за участие в конкурса се подават лично или чрез пълномощник (нотариално заверено пълномощно) в сградата на Районен съд – Малко Търново, стая № 22 административен секретар, с работно време от 9.00 до 12:00 ч. и от 14:00 до 17:00 ч.

Документи се приемат в срок до един месец от датата на публикуване на обявата в печатна медия. Образците на формуляри и подробните длъжностни характеристики са достъпни на Интернет страницата на Районен съд – Малко Търново https://mtarnovo-rs.justice.bg, рубрика „Кариери“, както при административния секретар на съда, стая № 22, ет. 2

  1. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците на допуснати/недопуснати кандидати, резултатите от конкурса или други съобщения във връзка с конкурса.

Обявата и всички съобщения за конкурса ще се обявяват на Интернет страницата на съда https://mtarnovo-rs.justice.bg/рубрика „Кариери“, както и на информационното табло в сградата на Районен съд – Малко Търново, ул. „Райна княгиня“ № 3, партер, в съответствие с предвидените в нормативните актове срокове.

За допълнителна информация по отношение на конкурса можете да се обръщате към Административен секретар – 05952 36 52

Обявлението е публикувано във вестник „ Черноморски фар“, бр. 17/8234/ на 2- март 2021 год.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация